fredag 29. juni 2012

LATE DAGER


I motsetning til alle som ikke blogger fordi det er så mye som skjer eller fordi de har hatt det så travelt har jeg ikke blogget de siste dagene rett og slett fordi det ikke har skjedd noe som helst! Jeg har tatt livet hundre prosent med ro, og hatt noen veldig late dager hvor det har skjedd veldig lite spennende. Peter går jo på skolen nå, så jeg henter han hver dag kl 12. Siden det er noen timer før mamma er ferdig på jobb har jeg og Peter bare trent og ligget ved bassengkanten hver dag etter skolen!



 Likevel er jeg ofte veldig sliten når dagen er omme og jeg sover mer enn noen gang her borte! Jeg, som vanligvis er et a-menneske uten like, sover så jeg såvidt rekker å hente Peter hver dag! Jeg legger meg sjeldent senere enn midnatt og selvom jeg har hatt en rolig dag sover jeg gjerne 11-12 timer hver natt! Og gjerne en time eller to ved bassengkanten også! Det er jo klart jeg blir slapp og sløv når jeg sover til så langt på dag og jeg må si at varmen ikke akkurat hjelper på energinivået! Jeg tror også at jeg både bevisst og ubevisst får veldig mange inntrykk som jeg hele tiden jobber med! Jeg er jo fortsatt ganske fersk her i India og det er nye opplevelser og erfaringer hver dag! I tillegg har jo disse to ukene vært sommerferien min, jeg hadde eksamen dagen før jeg reiste så jeg har jobbet hardt fram til da og har nok vært litt på underskudd av hvile! Derfor klarer jeg å unne meg litt sløve dager likevel ;) Det er jo bare helgen igjen før jeg begynner på skolen igjen og får en hverdag med tidlige morgner og mye å gjøre! 


Jeg har jo alltid hatt en hverdag som har vært fylt til randen med skole, trening, kor og dans, konfirmanter, jobb, KRIK... lista er lang! Og selvom jeg har trivds veldig godt med alt, har det jo blitt tider hvor det har blitt litt for mye av det gode også! Ukene før jeg reiste var travlere enn noen gang med siste innspurt på skolen med eksamen og alt som måtte ordnes før jeg skulle dra som flytting, vaksingering, pakking osv. Jeg måtte også avslutte alle prosjektene jeg har hatt i Norge; fullføre siste skoleår på KG, avslutte som leder for kor- og dansegruppa, si opp jobben.... Så da jeg kom til India hadde jeg gjort alt som skulle gjøres og jeg var ferdig med alt! Det er en utrolig merkelig følelse å ikke ha noen forpliktelser i det hele tatt! Jeg har gjort meg ferdig med alt hjemme i Norge og jeg har ikke rukket å binde meg til noe her i India enda. Når jeg har hatt fri tidligere har det vært fordi jeg har måttet ta meg fri fra alt som skulle gjøres, men det har jo alltid ligget i bakhodet og jeg har måttet ta det igjen senere når jeg var i gang igjen. Når jeg våkner hver morgen her i India har jeg ingenting som burde, skal eller må gjøres, jeg er helt fri til å gjøre hva jeg vil! Jeg må si at jeg syns den følelsen har vært skremmende og uvant og jeg har vært utrolig rastløs og ikke følt meg som meg selv! Men jeg har slått meg litt mer til ro med det i løpet av disse ukene og jeg må innrømme at jeg har nytt ganske godt av det også! Men to uker holder i massevis og jeg er superklar for å treffe nye mennesker og få en litt mer rutinert hverdag fra mandag av!




Uka før jeg dro

Uka etter jeg kom


Jeg har også vært ganske sjuk de siste dagene. Har ikke blitt matforgiftet, fått malaria eller en annen eksotisk sykdom, har dratt på meg en god gammeldags forkjølelse og har ligget hjemme med feber og tett nese! Men det er fort gjort her nede når det er så varmt ute og air condition overalt innendørs. Med så vekslende temperatur hele tiden er det ikke rart at kroppen blir litt forstyrret! Så akkurat nå sitter jeg i senga under en tjukk dyne med skjerf og en god kopp te!

Men tross sjukdom har vi idag tenkt oss ut for å besøke noen templer på andre siden av byen. Mammas kollega Manisha skal ta oss med og vise oss rundt på noen av hinduistenes helligste steder! Jeg er veldig gira på å komme meg litt ut av min lille feberboble, så med parasett og nesespray i veska tror jeg dette blir kjempeartig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar