tirsdag 18. desember 2012

FORLOVELSESFEST

Namaste!

Søndag som var ble vi invitert til en forlovelsesfest! Siden Marie tilfeldigvis kom i snakk med en fyr en gang i oktober, og denne fyren hadde en søster som nylig ble forlovet var vi selvfølgelig på gjestelisten! Selvom Marie har reist tilbake til Norge og ingen av oss som dro egentlig ante hvem denne fyren var, for ikke å snakke om paret som var forlovet! Vi hadde altså ikke peiling på hvor vi skulle, hva vi skulle eller hvem som skulle være der. Men det er nettopp sånt som dette er så utrolig artig med India; dine venner er mine venner og min familie er din familie. Her syns jeg vi nordmenn har litt å lære!

Vi ble tatt veldig godt imot da vi kom. Lokalet var pyntet opp i glitter og stas, det samme var de 300 gjestene. Vi ble presentert for utallige onkler, besteforeldre, fettere og tremenninger... Etterpå ble det servert middag  og utover kvelden var det musikk og dans. Vi ble kjent med denne broren som hadde invitert oss og det var veldig gøy å høre om alle tradisjonene som følger med et bryllup. Jeg håper at jeg får delta i et ordentlig indisk bryllup før jeg flytter tilbake til Norge!

Det var ikke mangel på pynting hvertfall!

Det lykkelige paret


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar